Karar Alma, PMBOK – 516.sayfada anlatılmaktadır. Aşağıda göreceğiniz karar alma adımları PMP sınavında soru olarak gelebilir.
“Proje yöneticileri genellikle dört temel karar alma yöntemi kullanır: emir verme, danışma, fikir birliğine varma ve yazı tura atma(rastgele). Karar tarzını etkileyen dört ana faktör vardır: zaman kısıtları,güven,kalite ve onay. Proje yöneticileri ya tek başlarına karar alırlar ya da karar alma sürecine proje ekibini de dahil ederler.
Proje yöneticileri ve proje ekipleri bazen, aşağıda verilen altı aşamalı karar alma modeli ya da sürecine benzeyen bir yöntem kullanırlar.
- Sorunu Tanımlama. Sorunu tam anlamıyla keşfedin, netleştiri n ve tanımlayın.
- Soruna Çözüm Bulma. Yeni fikirler bulma sürecini, birden fazla çözüm için beyin fırtınası yaparak ve olgunlaşmamış kararları eleyerek zamana yayın.
- Fikir Aşamasından Eylem Aşamasına Geçme. Değerlendirme kriterlerini tanımlayın, alternatiflerin avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırın ve en iyi çözümü seçin.
- Çözüm Eylemini Planlama. Çözümün işe yaramasını sağlamak amacıyla, sürece kilit katılımcıları dahil edin ve bu katılımcıların çözüme onay vermesini ve bağlılık göstermesini sağlayın.
- Çözüm Değerlendirmesini Planlama. Uygulama sonrası analiz, değerlendirme ve alınan dersler
- Sonuç ve Süreci Değerlendirme. Sorunun ne kadar iyi bir biçimde çözüldüğünü ya da proje hedeflerine ne derecede ulaşıldığını değerlendirin (bir önceki aşamanın genişletilmesi). “