Başlangıç > Proje Yönetimi > Uçan — Kaçan Lider

Uçan — Kaçan Lider


Photo by KOBU Agency on Unsplash

Eskiden, bir orman vardı, ağaçları kestirip yolu açtırana yönetici, nereye gidileceğini söyleyene lider, denirdi.

Günümüzde envai çeşit liderlik çıktı; “Etkileşimci, dönüştürücü, tam serbestlik tanıyan, karizmatik, vizyoner, etik, geçişsel, kesişimsel, hizmetkar, demokratik, otokratik, uçan, kaçan, hoplayan, zıplayan vb.” Saçma sapan bir sürü laf kalabalıklığı.

Bu kavramların, tanımlarının içine bir anahtar kelime koyup, liderlik modeli türetiyorlar. Örneğin; “Ekibinin görüşlerine önem veren lider, demokratik liderdir” oluyor.

Yani; “Siz, ne düşünüyorsunuz, arkadaşlar?” diyen bir kişi demokratik lider oluveriyor. E, iyi o zaman. Çok da zor değilmiş, bu iş.

Lider olmanın farklı modellerini tanımlamaya gerek yoktur. Geçiniz bunları arkadaşlar!

Liderlikde temelde 3–4 faktör vardır; Gelin onları sıralayalım:

Öncelikle liderliğe soyunan kişinin, ekip üyeleri tarafından güvenilir olarak kabul edilmesi gerekir. Ekibin güvenini kazanamayan bir insan, istediği kadar liderlik eğitimlerine gitsin, istediği kadar liderlik kitapları okusun, hepsi boştur.

Güven kazanmanın ilk adımı tecrübe veya bilgi birikimini ekibe gösterebilmekten geçer. Ekip üyeleri, liderin bilgi birikimini ve tecrübesini görmek ister. Tecrübe ve bilgi birikimi, ekibe en temel güveni veren faktörlerdir.

Liderden beklenen ikinci en önemli gereksinim, adil olmasıdır. İş dağılımında adalet, performans belirlemede adalet, karar vermede adalet, ekip üyelerinin haklarının koruma altında olduğunun teminatıdır.

Son olarak da, liderden beklenen şey, ekip üyelerinin ve ekip itibarının korunmasıdır. Lider, ekibini korur.

Ekibi geliştirmek, ekibin fikirlerini nihai kararlara dahil etmek, ekibe çalışma ortamı yaratmak, ekip üyelerini bir araya getirmek, ekibin önüne çıkan engelleri ortadan kaldırmak, vb. özellikler, güvenilir, adil ve ekibini koruyan bir lider ile hallolur, zaten.

Kategoriler:Proje Yönetimi Etiketler:
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: