4- Scrum Yaklaşımında Organizasyonel Hedefler


Bugün hayatımızın içindeki pek çok ürün, organizasyonların ortaya koyduğu vizyonların sonucudur.

Bir firma, dünyanın en iyi bilgisayarını üretme vizyonuna sahiptir ve bunu ortaya koyduğu ürünlerle sağlayabilir.

Bir başka firma, müşterilerine 10 dakika içinde sıcak yemek servisi verme vizyonuna sahiptir ve oluşturduğu restoran ağı ile bu imkanı sunabilecek seviyeye gelir.

Bir başkası, dünyanın en yüksek güvenlik seviyesine sahip otomobilini yapmayı hedefler ve tüm kaynaklarını bu konuda uzmanlaşmaya ve ürünler üretmeye yönlendirebilir.

Bu çerçevede, bir kuruluşun geliştirmeye çalıştığı ürün, şirketin vizyonuna göre şekillenmektedir. Vizyon, o kuruluş için iddialı hedeftir. Her şirket, dünya genelinde iddialı hedefler koymak zorunda değildir. Elbette, iç pazara yönelik ürün geliştiren bir şirket de kendisi için iddialı hedefler tanımlayabilir.

Organizasyonun üst yönetimi, bir vizyon tanımı yaptığında, bu vizyona hizmet edecek ürünü yapmak üzere ara hedefler belirlenir. Örneğin, aya insanlı bir uzay aracını ilk defa indireceğimizi hayal edelim. Biz, bunu iddialı bir hedef olarak tanımlıyoruz. İlk hazırladığımız roketlere insanları yerleştirip, gönderemeyiz. Öncelikle, insansız roketleri gönderip, geri dönen parçaların sorunsuz olarak geri döndüğünden emin olmamız gerekir. Bundan emin olduktan sonra, hayvanları, kobay olarak gönderip, onların da sağlam döndüklerinden emin olmamız gerekir. Bütün bu evreler esnasında proje ekibi de pek çok yeni bilgi edinir ve varsa hataları düzelterek, ürünü iyileştirir. İnsanlı bir aracı göndermek, en son adım olarak görülmelidir. Böylece, risk ve belirsizliklerin neredeyse tamamen ortadan kaldırıldığından emin olmalıyız.

Scrum yaklaşımında işler, ilginç bir şekilde yukarıdaki örneğe benzer.

Bir ürün oluştururken, vizyonla uyumlu bir ürün hedefi ortaya koymak gerekir. Scrum Kılavuzu, bir vizyondan bahsetmese de, genellikle şirketlerin stratejik hedefleri çerçevesinde vizyon tanımlanır.

Ürün hedefi, uzun vadeli bir hedefi temsil eder. Bir proje ekibinin odaklandığı yalnızca bir ürün hedefi vardır. Böylece, ortak enerjiyi tek bir hedefe yönlendirmek mümkün olacaktır.

Ulaşılan her sprint hedefi ve teslim edilen her artış, ürün hedefine ulaşmak için bir adımdır. Scrum’a dahil olan herkes, yapılan işlerin sprint hedefine, ürün hedefine ve daha geniş ürün vizyonuna ulaşmakla ilişkili olduğunu anlamalıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.