PMP® Başvuru Formunu Doldurma


PMP® Sınavına başvururken, bir başvuru formu ile karşılaşacaksınız. Bu formu doldururken dikkat edilemsi gereken detayları eğitmenlerimizden Can İZGİ,PMP sırasıyla açıkladı.

1. PMP® sınavına başvururken, genel olarak dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

1.a. Türkçe harfler kullanmayınız.
1.b. Yazdığınız bilgilerin anlaşılır olması gerekir. Özel isimler ve adres bilgileri haricinde, Türkçe kelimeler kullanmayınız.
1.c. Sadece zorunlu olan alanları doldurunuz. Zorunlu olmayan alanları boş bırakınız.
1.d. Eğer PMI® üyesiyseniz, üyeliğe başvuru esnasında beyan ettiğiniz bilgilerle, sınava başvuru esnasında beyan ettiğiniz bilgiler arasında çelişki olmadığını teyit ediniz.
1.e. Internet’teki bilgilerle, sınava başvuru esnasında beyan ettiğiniz bilgiler arasında çelişki olmadığını teyit ediniz.

2. Katılmış olduğunuz proje yönetimi kurslarıyla ilgili alanı doldururken, dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

2.a. Gerekenden daha fazla sayıda kurs beyan etmeyiniz.
2.b. Kursun ismini yazdığınız bölüme, katılım sertifikanızda yazılı olan İngilizce kurs ismini yazınız, veya kurs isminin İngilizceye tercümesini yazınız.
2.c. Tarih formatı ay/gün/yıl şeklindedir.
2.d. İstanbul Kurumsal Gelişimden almış olduğunuz kurslar için “Hours” ve “Qualifying Hours” kısımlarına aynı rakamları yazınız. Mesela: “Hours: 21.00” & “Qualifying Hours: 21.00”

3. Projelerle ilgili alanı doldururken, genel olarak dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

3.a. Gerekenden daha fazla sayıda proje beyan etmeyiniz.
3.b. “Project Role” alanına, projedeki yönetimsel rolünüzü yazınız.
3.c. Başvurunuzu tamamlamadan önce, her proje için beyan ettiğiniz “Organization Contact” olan kişilerle görüşüp, başvurunuzdaki bilgileri onlara gösteriniz.

4. “Project Title” alanını doldururken, dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

4.a. Yazdığınız bilginin anlaşılır olması gerekir. Sadece sizin sektörünüzdeki bir kişinin anlayacağı kelimeler ve kısaltmalar kullanmayınız. Sadece sizin şirketinizdeki bir kişinin anlayacağı kelimeler ve kısaltmalar kullanmayınız.

4.b. Bu alana yazdığınız son kelime “Project” olsun.

4.c. Bu alana yazdığınız yazı, birden fazla projeyi veya proje olmayan işleri birleştirerek, tek bir projeymiş gibi beyan ettiğinizi gösteren bir izlenim oluşturmamalıdır.

5. Projelerle ilgili süreç gruplarına ait saatleri doldururken, dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

5.a. Eğer eş zamanlı olarak birden fazla projede çalışmış olduğunuzu beyan ediyorsanız, saatleri tahmin ederken bu konuyu dikkate alınız. Mesela, eş zamanlı olarak çalışmış olduğunuz üç projenin üçünde de tam zamanlı olarak çalışmış olamazsınız.

5.b. Saatleri yuvarlayarak yazabilirsiniz. Mesela, dört senelik uzun bir proje için, 250 saatin katları olacak şekilde yuvarlama yapılabilir.

 

6. Projelerle ilgili, en son bölümdeki “Description” alanını çok dikkatli bir şekilde doldurunuz. En fazla 550 karakterlik bir yazı yazabilirsiniz. En aşağıdaki paragrafta, 543 karakterden oluşan bir örnek görüyorsunuz. Bu alanı doldururken, dikkat etmeniz gereken konular şunlardır:

6.a. Yazdığınız bilgilerin anlaşılır olması gerekir. Sadece sizin sektörünüzdeki bir kişinin anlayacağı kelimeler ve kısaltmalar kullanmayınız. Sadece sizin şirketinizdeki bir kişinin anlayacağı kelimeler ve kısaltmalar kullanmayınız.
6.b. Bu alana yazdığınız yazı, birden fazla projeyi veya proje olmayan işleri birleştirerek, tek bir projeymiş gibi beyan ettiğinizi gösteren bir izlenim oluşturmamalıdır.

6.c. Projenin teknik özelliklerini yazmayınız.
6.d. Projede yaptığınız teknik çalışmaları yazmayınız. Sadece yönetimsel çalışmaları yazınız. 6.e. Projede raporladığınız kişilerle ilgili bilgi vermeyiniz.
6.f. Bu alana şu konuları mutlaka yazınız:

6.f.I. Projenin amaçları,
6.f.II. Projenin çıktısı,
6.f.III. Projedeki yönetimsel rolünüz,
6.f.IV. Projede departmanlar arası çalışma yapıldığını gösteren cümle,
6.f.V. Sıfır saat haricinde saat beyan ettiğiniz süreç gruplarında yaptığınız yönetimsel çalışmalar. Not: Proje için saat beyan ettiğiniz sayfada, süreç gruplarında yapılabilecek yönetimsel çalışmalarla ilgili örnekler bulunmaktadır. Süreç haritasını ve süreçlerde oluşturulan yönetimsel dokümanları da referans alabilirsiniz.

7. Aşağıda, bunlarla ilgili bir örnek görüyorsunuz:

 

Project Title: Company Relocation Project

Start Date:  March 2015

Through:  September 2015

Project Role: Project Leader

Job Title:   Human Resources Specialist

Domain Areas

75 hours               Initiating the Project

150 hours             Planning the Project

350 hours              Executing the Project

150 hours              Monitoring and Controlling the Project

50 hours                Closing the Project

 

In the space provided below, summarize this project. The summary should include the project objectives and your role, as well as key deliverables and outcomes by Process Groups. The description should include examples of how you led and directed this project. Ensure that your description is between 300 and 550 characters.

 

The objectives were to provide a more comfortable work place for the company staff members and work in a location which would be close to vendors and customers. The outcome was the relocation of the company. My role was Project Leader. I managed the project team members from the following departments: Procurement, IT, Human Resources, Building Administration, etc. How I led and directed this project can be described as identifying stakeholders, developing WBS, managing execution of tasks, updating risk register, archiving documents, etc.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.