18- Sprintin Detaylı İncelemesi


Bir sprint, potansiyel olarak sunulabilir bir ürün artırımının oluşturulduğu, bir ay veya daha kısa bir süreye sahip zaman kutusudur.

Sprintlerin yapısında şu mantık esastır. Önümüzdeki 1 ay içinde ne yapacağımızı düşünmek mi daha kolaydır, yoksa bütün bir sene içinde yapılacaklarınızı düşünmek mi? Tabii ki, kısa vadeli bir plan yapıp, sonucu gördükten sonrasını tekrar planlamak çok daha kolaydır. Bu sayede, planlama için ayırdığınız çaba da daha az olacaktır.

Sprintin amacı, Scrum takımının belirli bir hedefe odaklanmasını sağlamaktır. Sprintler, küçük de olsa, bir şeyi başarmak için kullanılır. Ekibin dikkatinin dağılmasına izin vermeden ve kesinti yaşamadan proje hedefine odaklanmalarını sağlar.

Bir şirkette, aynı anda yürüyen farklı projeler olduğunu varsayın. Ekip üyeleri, gün içinde bu farklı projelere dağılmış durumdayken, ortaya çıkan herhangi bir sonuç olmayacaktır. Scrum yaklaşımında, ekip üyeleri tek bir projeye odaklanır ve en azından, küçük de olsa, bir değer üretmek için çalışırlar.

Özetle, çevik yaklaşımlar, işlere başlamaktan ziyade bitirmeye odaklanır. Sprintleri çok küçük projeler olarak görebilirsiniz. Böylece, küçük zaman aralıklarında, müşterinin geri bildirimde bulunabileceği veya doğrudan kullanabileceği sonuçlar ortaya çıkarmak mümkün olacaktır.

Sprint esnasında Scrum takımı, baştan düşünmedikleri şeyleri fark edebilir. Diğer ifadeyle, Scrum Takımı, sprint hedefinin beklediklerinden daha büyük olduğunu anlarlarsa, ürün sahibi ile müzakere ederek, kapsamı azaltabilir, fakat kaliteden asla ödün veremezler. Kapsamın azalması, yeni fark edilen içeriklerin sonraki sprintlerde yapılmak üzere, ürün birikim öğesine eklenmesi anlamına gelecektir.

Benzer bir durum, Sprint süresi için de geçerlidir. Sprint süreleri, 1 aydan uzun olmayacak şekilde belirlenmelidir. Pratik uygulamada, sprint süreleri genellikle 2 hafta olarak tercih edilir. 2 haftalık döngülerle, uygulamaya konulma potansiyeli olan çıktılara ulaşmak, proje içinde bir rutin oluşturulmasını kolaylaştıracaktır.

Eğer sprint hedefinin, beklenenden daha büyük olduğu anlaşılırsa, sprint süresi uzatılmaz. Artan kapsam içeriği, sonraki sprintlere aktarılmak üzere ürün birikim öğesi olarak kaydedilir.

Sprint süresinin 2 hafta olması zorunlu değildir. Farklı sprint süreleri, proje boyunca kullanılabilir. Scrum ekibi ve ürün sahibi arasındaki müzakereler çerçevesinde, sprint süresine karar verilebilir.

Bununla birlikte, büyük bir projede farklı Scrum takımlarının, farklı sprint süreleri kullandığını düşünün. Birbirine entegre edilmesi gereken çıktıların, farklı zamanlarda üretilmesi proje ilerlemesinde düzensizlik yaratacaktır. Buna karşılık, ekiplerin ortak bir sprint süresi üzerinde anlaşarak sprintleri yürütmeleri, ekipler arasında senkronize çalışma şekli yaratacaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.